W Koncepcji Szkoły Autorskiej, w wizji, wyznaczono kierunki działań wychowawczych, dydaktycznych i artystycznych łejerskiej szkoły:
ŁEJERY to teatr,
który, będąc syntezą wielu sztuk, dostarcza form i metod do pracy wychowawczej i dydaktycznej. Teatr będący środkiem, a nie celem.
ŁEJERY to łamanie stereotypów, to innowacyjność
to ciągłe poszukiwanie niekonwencjonalnych sposobów nauczania, wnoszenie w życie szkoły polotu, fantazji, nowych pomysłów programowych.
ŁEJERY to wytrwałość i determinacja w dążeniu do celów,
to optymizm i odwaga w sytuacjach, gdy wydaje się, że zadanie jest bardzo trudne, a nawet pozornie niemożliwe do osiągnięcia.
ŁEJERY to czciciele pogodnego oblicza,
to optymistyczny styl życia w gromadzie, w której jest bezpiecznie i radośnie. To atmosfera pogodnego współżycia z dystansem do siebie i poczuciem humoru.
Ten radosny styl dominuje w łejerskim repertuarze artystycznym.
ŁEJERY to rodzinność,
to uznanie rodziców jako równorzędnego podmiotu szkolnej społeczności, to zapraszanie do „łejerskiej rodziny” ludzi sztuki, to wspomaganie domu w nabywaniu przez uczniów tzw.” kindersztuby”.
ŁEJERY to nauka demokracji,
wychowanie do społeczeństwa obywatelskiego, kształtowanie współodpowiedzialności za dobro wspólne. Szkoła to miejsce prawdziwie demokratyczne, w którym uczniowie doświadczają demokracji w praktyce.
ŁEJERY to poznańskość,
to kształtowanie postaw patriotyzmu lokalnego poprzez poznawanie historii, kultury, tradycji i współczesności Poznania i Wielkopolski („Małej Ojczyzny”), a także poprzez kształtowanie postaw otwartości na innych.