Łejerskie wędrowanie / część trzecia

Za nami trzeci już projekt klas 4-6. Tym razem tematem projektu był „Teatralny klimat”.

Ciekawość żywa jest i zdrowa tylko w umysłach szczęśliwych.

Anatole France

Podczas sytuacji wyjściowej poznaliśmy Kamishibai, czyli teatr ilustracji. To wywodząca się z japońskiej tradycji wędrownych opowiadaczy mała forma performatywna, polegająca na prowadzeniu narracji do prezentowanych w drewnianej skrzynce ilustracji. Dzięki swojej kameralnej, bezpośredniej formie kontaktu widz – opowiadacz jest doskonałym narzędziem komunikacji poprzez sztukę.

Pomysł tytułowego połączenia sztuki i nauki – teatru kamishibai z art&science – w ramach jednego projektu miał na celu rozwijanie wrażliwości uczniów na zmiany klimatyczne, jednocześnie sprawiając, aby sztuka stała się im bliższa poprzez ukazanie jej tajemnic niejako „od kuchni”.

 Jak zrobić dym w teatrze?

Ideą było zadawanie pytań i szukanie na nie odpowiedzi. A zatem uprawianie nauczania rozumianego jako sztuki rozbudzania ciekawości, celem jej zaspokojenia, czyli… dawania szczęścia.

Teatr staje się źródłem inspiracji – dostarcza pytań o to, jak coś się dzieje na scenie, a nauka daje odpowiedzi, niekiedy obnażając wybrane sekrety sztuki.

SYTUACJA WYJŚCIOWA

PRACA W GRUPACH / PREZENTACJE KLAS

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s